قوانین اساسی برای مقاومت ترمز داینامیکی

محاسبه سایز مقاومت ترمز
آگوست 7, 2019
مقاومت ترمز دینامیکی در ترن هوایی

ظهور VFD ها و ترمزهای پویا

از اولین انقلاب صنعتی (۱۷۶۰-۱۸۴۰) ، تولید کنندگان نیاز به شروع و توقف هایی با اندازه های مختلف داشته اند. بارها بندرت با سرعت ثابت می مانند و برای مدت طولانی در حالت استراحت نمی مانند. در این چهارمین انقلاب صنعتی کنونی و با ظهور تولید هوشمند ، درایو های فرکانس متغیر (VFD) فرایند را در بیشتر برنامه های تولیدی افزایش می دهند. زمان چرخه بسیار کوتاهتر است و ترمز باید مکانیکی کمتر و الکترونیکی تر باشد. ترمز پویا با VFD ها عمر طولانی را در سیستم های ترمز امکان پذیر می کند. در واقع ، بسیار مقرون به صرفه است و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند.

از بحث خارج نشویم

ممکن است بپرسید که ترمز پویا چیست و هزینه ایجاد سیستم ترمز الکترونیکی درایو چقدر است؟ قبل از اینکه مستقیماً به این سوال پاسخ دهیم ، بیایید ابتدا ببینیم چرا ترمز پویا با سناریوی فرضی ضروری است.

درایو شما در ولتاژ بیش از حد دچار مشکل می گردد. چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد؟ درایو مطمئناً باید بار را تحمل کند و آن را مانند سرعت موتور کاهش دهد – درست است؟ واقعیت این است که ما در یک خیابان یک طرفه هستیم. با استفاده از یک درایو شش پالس ، برق می تواند وارد درایو شود ، اما از طریق یکسو کننده (پل) به درایو قدرت خارج نمی شود.

انواع درایو ها

دو نوع درایو AC ، شش درایو پالس و انواع درایوهای احیا کننده (۷۵۵TR و ۷۵۵TM) وجود دارد. درایو شش پالس اجازه می دهد تا جریان الکتریکی به موتور برسد. اما وقتی همه انرژی ذخیره شده در مکانیک فرآیند نیاز به توقف داشته باشد ، چه اتفاقی می افتد؟

یک مثال از عملکرد درایو سیستم

یک مثال عالی برای این موضوع یک ترن هوایی در یک شهر بازی است که با سیستم درایو کار می کند. هنگامی که شما دارای یک درایو شش پالس هستید و سرعت موتور را به سرعت کاهش می دهید و به یک ژنراتور تبدیل می شود ، درایو نمی تواند مقدار اضافی انرژی را بر روی سیستم توزیع برق قرار دهد. پل (یکسو کننده) فقط به سمت گذرگاه DC جریان دارد و نه معکوس به سمت منبع الکتریکی که درایو را تامین می کند. گذرگاه DC درایو به ظرفیت کامل می رسد (افزایش ولتاژ خازن) ، و بار همچنان نیروی بیشتری به گذرگاه DC ارسال می کند (ذخیره سازی با استفاده از خازن ها). این موتور در حال حاضر با کند شدن شدید نیرو ، نیروی محرکه را برمی گرداند. در این مرحله دو مورد مورد نیاز است ، گشتاور منفی بیشتر موتور و جایی برای اتلاف توان.

ساختار مقاومت های ترمز موفق

مقاومتهای ترمز دارای دو ویژگی هستند و هر دو برای موفقیت در کاهش سرعت روان VFD بدون وقفه در خطاهای رانندگی بسیار مهم هستند:

  • مقاومت در اهم (گشتاور ترمز منفی)
  • توان (چرخه وظیفه)

خرید بزرگترین مقاومت ترمز جواب نمی دهد. هیچ کس نمی خواهد هنگام خرید مقاومت ترمز قطعه ای به بزرگی یک لنگر قایق بخرد. بنابراین ، بیایید بررسی کنیم که این ویژگی ها چیست و چگونه کار می کنند.

ابتدا با مقدار اهم ترمز شروع می کنیم. معادله آن به شکل  V = IR است. خوب ، اگر جزء R (اهم) برای یک V (ولتاژ) بسیار پایین باشد ، به این معنی است که I (جریان) در آن سطح ولتاژ افزایش می یابد. اگر جریان بیش از حد زیاد باشد ، ترانزیستور ترمز (گاهی اوقات هلی کوپتر نامیده می شود) به دلیل جریان زیاد در مدار از کار می افتد.

 

خرید مقاومت ترمز

نیرونوین برترین تولید کننده مقاومت های ترمز باکیفیت در ایران. جهت دریافت مشاوره با کارشاناسان ما در تماس باشید. ۰۲۵۳۶۱۲۵

فرمول مقاومت ترمزهای موفق

چرا این مهم است؟ هرچه مقاومت کمتر باشد ، جریان در مدار ترمز بیشتر و گشتاور منفی موتور بیشتر است. اگر می خواهید سریع متوقف شوید ، این گشتاور اضافی را همراه با ترمز تزریق DC که درایو ارائه می دهد ، فراهم می کند.

بنابراین ، چرا مقاومت امپدانس پایین را همیشه انتخاب نمی کنید؟ جریان جاری باعث ایجاد گرما می شود و این گرما باید از بین برود ، از این رو دومین جزء مهم در یک مقاومت ترمز دینامیکی : وات است.

تاثیر اینرسی

هر چه اینرسی یا لختی بیشتر باشد (½ برابر جرم بر شعاع مربع) ، توقف جرم سخت تر است. هرچه بیشتر توقف شود ، گرمای بیشتری باید کاهش یابد. وضعیت دیگر که گرما را ساطع می کند ، قطرهای کوچکتری است که متوقف شده و به طور مکرر شروع می شود. این همچنین درصد ترمز (چرخه کار) را افزایش می دهد.

یک روش عالی برای ارزیابی نحوه تعیین درصد ترمز این است: یک تایمر بگیرید و به منطقه عملیاتی بروید. تعداد چرخه ها را در دو دقیقه بشمارید. برآورد مدت زمان کاهش سرعت برای هر چرخه (چرخه x دوره کاهش)/۱۲۰ ثانیه x 100 =٪ ترمز).

بیایید از نوار نقاله ای که کمی در سراشیبی حرکت می کند و جاذبه بر عملکرد متوقف کننده درایو تأثیر می گذارد ، مثال بزنیم. کاهش سرعت در درایو برای جلوگیری از لغزش افزایش یافته است و این باعث کاهش تولید شده است. اگر زمان کاهش سرعت را کاهش دهید ، درایو در ولتاژ بیش از حد باس خراب می شود. تنظیم کننده گذرگاه باید در درایو فعال شود و یک مقاومت ترمز پویا باید به صورت خارجی اضافه شود.

فرمول محاسبه مقاومت ترمز داینامیکی

نوار نقاله پنج بار در پنجره دو دقیقه ای با مدت زمان ده ثانیه متوقف می شود. درصد ترمزگیری برنامه چقدر است؟ برای محاسبه مقاومت ترمز دینامیکی از فرمول زیر استفاده میگردد.

(۵ چرخه x 10 ثانیه Decel)/120 پنجره دوم x 100 = 41.6٪ DC ترمز

نرم افزار ProposalWorks از Rockwell Automation تعدادی مقاومت ترمز را در اختیار شما قرار می دهد.(این کار را کارشناسان نیرونوین با دقت بالا و به صورت رایگان برای شما انجام می دهند)  این نرم افزار مقاومت مناسب را با درصد ترمز صحیح و درصد گشتاور موتور انتخاب می کند تا از گرم شدن بیش از حد مقاومت جلوگیری شود. فقط پنجره دو دقیقه ای مراحل خود را مشاهده کرده و درصد ترمز را محاسبه کنید. یک سوئیچ حرارتی در زیر قفس محافظ مقاومت بعنوان استاندارد برای نظارت و توقف درایو در صورت گرم شدن مقاومت اضافه می شود. می توانید کلید حرارتی را به ورودی فعال درایو متصل کنید تا از آسیب دیدن و درایو متوقف شود.

گشتاور بیشتر مقاومت ترمز داینامیکی

چرخه های کمتر با مدت زمان کمتر می توانند گشتاور ترمز بیشتری را ایجاد کنند و توقف مکرر به معنای توان بیشتر و گشتاور ترمز کمتر است. اینها قوانین کلی با حداقل ریاضی هستند که به شما کمک می کند انتخاب بهینه را در انتخاب خود ارزیابی کنید.

نصب آسان است ؛ مقاومت ترمز را به دیوار وصل کنید و پایانه های BR+ و BR درایو را به دو پایانه مقاومت زیر قفس محافظ مقاومت وصل کنید. من اکیداً توصیه می کنم از سیم DC مانند کابل لوکوموتیو بین پایانه های ترمز محرک و مقاومت استفاده کنید.

 

خرید مقاومت ترمز

نیرونوین برترین تولید کننده مقاومت های ترمز باکیفیت در ایران. جهت دریافت مشاوره رایگان و یا خرید مقاومت ترمز با کارشاناسان ما در تماس باشید. ۰۲۵۳۶۱۲۵